Betaalt u nog te veel? Doe de postcodecheck!

15 november 2010, door Glasvezel Nieuws

BBned, Tele2 verliezen protest tegen wholesaletarieven KPN

Opta laat de de regulering voor KPN ongemoeid. BBned en Tele2 hebben op 7 juni 2010 een verzoek ingediend om het marktanalysebesluit wholesale breedbandtoegang tijdelijk aan te passen. Het verzoek was om KPN een minimumprijs op te leggen in het kader van ondergrensregulering op basis van EDC-kostprijs voor wholesale breedbandtoegang (WBT-HK). De kortingen die KPN momenteel geeft voor deze breedbanddiensten zijn volgens BBned en Tele2 zodanig dat zij niet kunnen concurreren met KPN. De kortingen gelden voor de duur van een contract van 1,2 of 3 jaar. De vigerende regulering voor KPN is uit december 2008. Volgens Opta hebben de twee bedrijven geen nieuwe feiten aangedragen die niet al zijn meegewogen bij het opleggen van de verplichtingen aan KPN. Opta verwacht ook niet dat BBned en Tele2 op korte termijn de markt voor hoge kwaliteit breedbanddiensten zullen opgeven. Daarom is er geen reden voor een spoedbesluit.

Lees verder

Meer nieuws...

Mijlpaal voor E-Fiber

Naast KPNNetwerkNL en Delta Fiber Networks maakt ook netwerkbeheerder E-Fiber behoorlijke stappen met de uitrol van haar glasvezelnetwerk. Het bedrijf heeft ondertussen de mijpaal van honderdduizen…

Aanleg glasvezelnetwerk in Tiel is gestart

Op 7 september is de aanleg van het glasvezelnetwerk in de bebouwde kom van Tiel symbolisch gestart met de onthulling van een informatiebord aan de Reuchlinlaan in Passewaaij.
Toekomstbestendig in…

Maastricht aan de glasvezel

De gemeente Maastricht heeft afgesproken met KPNNetwerkNL dat ze aangesloten wordt op het glasvezel netwerk van deze netwerkbeheerder.
In totaal gaat het om zo’n 60.000 aansluitingen. Het aansluit…

Etten-Leur toch aan de glasvezel?

Nadat E-Fiber in maart afhaakte als netwerkleverancier die een glasvezel netwerk aan wilde leggen in Etten-Leur pakt KPN nu de handschoen op.
E-Fiber had het plan om de gehele gemeente Etten-Leur …

Volg ons op social media