Betaalt u nog te veel? Doe de postcodecheck!

20 oktober 2010, door Tessa Spauwen

Persbericht: Nieuw: online alle 100-procent Glasvezel aanbieders vergelijken

Volgend persbericht is vandaag de deur uit gegaan. Aangezien we eerst feedback wilden van gebruikers op de website hebben we hier tot nu toe mee gewacht. Hieronder het persbericht.

Amsterdam, 20 oktober 2010 – Nu het glasvezelnetwerk tot in huis in steeds meer plaatsen wordt uitgerold in Nederland en het aantal aanbieders van Internet, Televisie en Telefonie op glasvezel omhoog gaat is het kiezen voor het juiste abonnement steeds moeilijker. Om consumenten alle aanbiedingen en alle aanbieders onderling onafhankelijk te kunnen laten vergelijken en daarna makkelijk te kunnen laten bestellen is de website www.glasvezel-vergelijken.nl in het leven geroepen.

Alle aanbieders en alle plaatsen met het criterium 100% glasvezel tot in huis (FTTH) voor de consument zijn opgenomen. Het bedrijf achter de site wil dan ook de consument helpen om een onafhankelijke vergelijking te kunnen maken uit het aanbod dat op postcodeniveau van toepassing is. Providers en plaatsen hebben beiden een pagina om overzichtelijk te kunnen zien waar en welk aanbod er geldt. Het forum en de nieuwspagina zijn ter ondersteuning van vragen en nieuwsfeiten over glasvezel.

In de vergelijking is het mogelijk om pakketten naast elkaar te zetten en alle specificaties te bekijken. Eenmaal een keuze gemaakt wordt de consument door de bestelknop naar de site van de desbetreffende provider geleid waarna hier het pakket te bestellen is. Privacy gevoelige gegevens zijn  alleen bekend bij de providers na afsluiten en dus niet bij www.glasvezel-vergelijken.nl.

Het bedrijf achter www.glasvezel-vergelijken.nl heeft een aantal jaren ervaring met aan glasvezel gelieerde bedrijven. Door de feedback van de consumenten is het idee ontstaan om deze website in het leven te roepen. Een belangrijk punt in de visie van het bedrijf is het onafhankelijke advies. De onafhankelijkheid in de vergelijking wordt behouden door het weergeven van de selectie op prijs per maand van de abonnementen waarin geen acties zijn doorberekend. Acties zijn dan ook apart opgenomen.

Meer nieuws...

Mijlpaal voor E-Fiber

Naast KPNNetwerkNL en Delta Fiber Networks maakt ook netwerkbeheerder E-Fiber behoorlijke stappen met de uitrol van haar glasvezelnetwerk. Het bedrijf heeft ondertussen de mijpaal van honderdduizen…

Aanleg glasvezelnetwerk in Tiel is gestart

Op 7 september is de aanleg van het glasvezelnetwerk in de bebouwde kom van Tiel symbolisch gestart met de onthulling van een informatiebord aan de Reuchlinlaan in Passewaaij.
Toekomstbestendig in…

Maastricht aan de glasvezel

De gemeente Maastricht heeft afgesproken met KPNNetwerkNL dat ze aangesloten wordt op het glasvezel netwerk van deze netwerkbeheerder.
In totaal gaat het om zo’n 60.000 aansluitingen. Het aansluit…

Etten-Leur toch aan de glasvezel?

Nadat E-Fiber in maart afhaakte als netwerkleverancier die een glasvezel netwerk aan wilde leggen in Etten-Leur pakt KPN nu de handschoen op.
E-Fiber had het plan om de gehele gemeente Etten-Leur …

Volg ons op social media