Betaalt u nog te veel? Doe de postcodecheck!

20 oktober 2010, door Tessa Spauwen

Persbericht: Nieuw: online alle 100-procent Glasvezel aanbieders vergelijken

Volgend persbericht is vandaag de deur uit gegaan. Aangezien we eerst feedback wilden van gebruikers op de website hebben we hier tot nu toe mee gewacht. Hieronder het persbericht.

Amsterdam, 20 oktober 2010 – Nu het glasvezelnetwerk tot in huis in steeds meer plaatsen wordt uitgerold in Nederland en het aantal aanbieders van Internet, Televisie en Telefonie op glasvezel omhoog gaat is het kiezen voor het juiste abonnement steeds moeilijker. Om consumenten alle aanbiedingen en alle aanbieders onderling onafhankelijk te kunnen laten vergelijken en daarna makkelijk te kunnen laten bestellen is de website www.glasvezel-vergelijken.nl in het leven geroepen.

Alle aanbieders en alle plaatsen met het criterium 100% glasvezel tot in huis (FTTH) voor de consument zijn opgenomen. Het bedrijf achter de site wil dan ook de consument helpen om een onafhankelijke vergelijking te kunnen maken uit het aanbod dat op postcodeniveau van toepassing is. Providers en plaatsen hebben beiden een pagina om overzichtelijk te kunnen zien waar en welk aanbod er geldt. Het forum en de nieuwspagina zijn ter ondersteuning van vragen en nieuwsfeiten over glasvezel.

In de vergelijking is het mogelijk om pakketten naast elkaar te zetten en alle specificaties te bekijken. Eenmaal een keuze gemaakt wordt de consument door de bestelknop naar de site van de desbetreffende provider geleid waarna hier het pakket te bestellen is. Privacy gevoelige gegevens zijn  alleen bekend bij de providers na afsluiten en dus niet bij www.glasvezel-vergelijken.nl.

Het bedrijf achter www.glasvezel-vergelijken.nl heeft een aantal jaren ervaring met aan glasvezel gelieerde bedrijven. Door de feedback van de consumenten is het idee ontstaan om deze website in het leven te roepen. Een belangrijk punt in de visie van het bedrijf is het onafhankelijke advies. De onafhankelijkheid in de vergelijking wordt behouden door het weergeven van de selectie op prijs per maand van de abonnementen waarin geen acties zijn doorberekend. Acties zijn dan ook apart opgenomen.

Meer nieuws...

Twee glasvezelnetwerken West Maans en Waal

Dat de komst van een glasvezelnetwerk niet altijd goed nieuws is bewijst de situatie in West Maas en Waal op dit moment.
Bij een eerdere openbare aanbesteding voor de aanleg van de gemeenten in de…

Wolvega en Surhuisterveen op glasvezel van KPN

KPN NetwerkNL is begonnen met de aanleg van glasvezel voor 6100 woningen in Wolvega. De aansluiting van 2900 woningen in Surhuisterveen volgt later dit jaar.
Voordeel van het glassvezlnetwer…

Glasvezel in Alkmaar door KPN NetwerkNL

KPN sluit met de gemeente Alkmaar een overeenkomst waarbij er dit jaar nog wordt gestart met de aansluiting op het glasvezelnetwerk van 13.000 woningen in Alkmaar-Centrum en Alkmaar Zuid.
In de ko…

KPN NetwerkNL gaat uitrol glasvezel Hengelo af maken

Vanaf eind augustus wordt de aanleg van glasvezel in Hengelo door KPN NetwerkNL weer opgepakt. Dit keer gaan ze verder in het gebied ten zuiden van de A1. Dit in navolging op het traject van 4 jaar…

Volg ons op social media