Kennisbank

Veel gestelde vragen

Gebruik van de website Glasvezel-vergelijken.nl

Waarom heet jullie site Glasvezel-vergelijken.nl?

Zoals al aan onze website naam te zien is, is onze site gericht op het vergelijken van glasvezel internet pakketten. In 2010 zijn wij begonnen met onze website om een onafhankelijk overzicht te krijgen van alle verschillende glasvezel providers en al hun verschillende aanbiedingen in de gebieden waar glasvezel werd aangelegd. Het ging hierbij om abonnementen en aanbiedingen over 100% glasvezel netwerken. Glasvezelkabels tot in huis dus.

In de loop van de tijd zijn wij naast www.glasvezel-vergelijken.nl ook de website www.checkinternet.nl gestart om ook de kabel en DSL pakketten te kunnen aanbieden aan onze klanten.

Wij hebben nu de keuze gemaakt om deze twee websites samen te voegen en verder te laten gaan onder Glasvezel-vergelijken.nl. De intentie is hierbij nog steeds om de verschillende glasvezelnetwerken voor de consument in kaart te brengen. In de vergelijking hanteren we daarbij een soort "Fiber First" principe.

Echter, hebben kabelpartijen zoals Ziggo en Delta, heel veel energie en geld gestoken in het upgraden van hun Coax-netwerken en worden er in verschillende plaatsen hogere (download-)snelheden geleverd dan over het glasvezelnetwerk. Hierdoor vinden wij het ook zeker interessant voor de consument om deze providers en hun pakketten te kunnen vergelijken met de aanwezige glasvezel pakketten.

Is er, volgens onze gegevens, geen glasvezel aanwezig dan kan men zich opgeven voor de glasvezel alert en tot die tijd alsnog de wel aanwezige internet pakketten vergelijken en bestellen.

Hoe onafhankelijk is Glasvezel-vergelijken.nl?

Wij zijn een volledige onafhankelijke vergelijkingsdienst. We vinden het belangrijk om de consument een zo compleet en overzichtelijk mogelijke vergelijking te bieden zonder addertjes onder het gras. Dit is dan ook ons uitgangspunt bij alles wat we doen. Deze onafhankelijkheid is de kracht van ons bedrijf. Glasvezelproviders kunnen bijvoorbeeld niet extra betalen om hoger in de vergelijking te komen. Daarnaast worden pakketten vergeleken op echte maandprijzen waarin geen kortingen of eenmalige kosten gerekend worden.

Hoe werkt de vergelijking op de website?

Wij staan in contact met verschillende operators en providers. Door deze koppelingen zijn wij voortdurend op de hoogte van de verschillende projecten en kunnen wij op adresniveau zien welke netwerken er liggen en welke internet pakketten daarover te leveren moeten zijn.

Nadat je een postcode hebt ingevoerd checken wij dus bij de verschillende netwerken en providers de beschikbaarheid van hun diensten. Aan de hand hiervan tonen wij de pakketten die leverbaar (moeten) zijn, met de lopende akties, op het opgegeven adres.

Door middel van filteren en selecteren is het daarna mogelijk om alleen de meest interessante pakketten te selecteren voor een vergelijking en uiteindelijk via de bestelknop direct bij de provider zelf te bestellen.

Hoe is de vergelijkingslijst met abonnementen opgebouwd?

Na het invoeren van je postcode krijg je een overzicht van alle beschikbare internet abonnementen beschikbaar op jouw adres. Hierbij ligt, in geval aanwezig, in eerste instantie de focus op de glasvezel abonnementen. Is er ook kabel en/of DSL aanwezig op het opgegeven adres kunnen deze pakketten ook toegevoegd worden aan de vergelijking. Indien er geen glasvezel aanwezig is geven we hiervan een melding en de mogelijkheid om je in te schrijven voor onze glasvezel alert. Daaronder worden dan de wel al leverbare pakketten getoond.

Standaard is de vergelijking gesorteerd op populariteit, het meest bekeken en bestelde pakket bovenaan. De vergelijking kun je ook sorteren op prijs en provider. Verder kun je de vergelijking aanpassen via de Voorkeuren.

Hierbij kun je onder andere selecteren op aspecten als:

  • prijs*,
  • snelheid,
  • internet, bellen en tv

*gebaseerd op de werkelijke maandprijs (exclusief acties) en exclusief de eenmalige kosten.

Waarom krijg ik na het invoeren van mijn postcode de melding: 'helaas...,'?

Wanneer je de melding ‘Helaas…’ krijgt, is er volgens onze gegevens helaas (nog) geen glasvezel mogelijk op jouw postcode. Het kan zijn dat je postcode bij ons nog niet bekend is, of providers hebben ons nog niet aangegeven dat ze actief zijn op jouw adres. Wanneer je wilt kun je je inschrijven voor de glasvezel alert. Je krijgt dan een mail van ons wanneer er glasvezel beschikbaar is of komt op de opgegeven postcode.

In de pakkettenlijst tonen wij in dit geval direct de pakketten die over het kabel- en DSL- netwerk wel leverbaar zijn op het adres.

De postcodecheck op glasvezel-vergelijken.nl geeft iets anders aan dan de postcodecheck op de website van de provider. Wat nu?

Het komt helaas wel eens voor dat onze website iets anders aangeeft dan de website van de provider. Bijvoorbeeld dat een provider op onze website wel kan leveren, terwijl zij zelf aangeven van niet (of andersom). Wanneer je deze situatie tegenkomt op jouw postcode kunnen wij ons voorstellen dat dit verwarrend is. Je kunt dan, contact opnemen via de chat ofinfo@glasvezel-vergelijken.nl zodat wij voor je uit kunnen zoeken wat de werkelijke situatie is van het aanbod op jouw postcode.

Hoe kan ik glasvezel bestellen / mij aanmelden bij een glasvezel provider?

Om een glasvezel bestelling te plaatsen op onze website heb je geen account nodig. Wel hebben wij jouw postcode en huisnummer nodig, zodat wij je het actuele (glasvezel) internet aanbod voor jouw woning kunnen tonen. De volgende stappen dien je te doorlopen om de bestelling succesvol af te ronden:

  • Vul jouw postcode en huisnummer in via de postcode check en druk op start.
  • De voor jou beschikbare glasvezel pakketten worden nu zichtbaar. Bekijk goed welke pakketten je aanspreken en welke je eventueel met elkaar zou willen vergelijken. Je kunt de pakketten vergelijken door een vinkje voor het pakket te zetten en vervolgens op ‘start vergelijking drukken’.
  • Vanuit de vergelijking kun je op de knop ‘bestellen’ drukken. Je wordt nu doorgestuurd naar de website van de betreffende provider. Zodat je bij de provider zelf je bestelling kunt plaatsen.
  • Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om gelijk een pakket te bestellen zonder deze met andere te vergelijken. Druk dan direct op "Bestellen". Zo wordt je direct doorgestuurd naar de provider.

Je wordt vanuit ons dus direct doorgestuurd naar de provider waar je je bestelling kunt doorvoeren. Hierdoor hoef je je gegevens dus niet bij een extra tussenpartij achter te laten.

Waar verdient glasvezel-vergelijken.nl aan?

Glasvezel-vergelijken is een van de providers onafhankelijke website. Uiteraard kunnen wij onze vergelijking en website niet gratis draaien.

Onze inkomsten bestaan uit vergoedingen die wij krijgen per abonnement dat via onze website besteld wordt. aangezien er niet op onze website zelf besteld kan worden maken wij hierbij gebruik van affiliate links en cookies. Door deze cookies kan een provider zien dat een besteld pakket via ons is binnengekomen, waardoor wij een vergoeding krijgen.

Graag deze cookies accepteren dus :-).

Daarnaast is het voor adverteerders/providers mogelijk om banner plekken bij ons te reserveren. Voor deze plekken vragen wij dan een vergoeding.

vergelijk bij ons deze Glasvezel- | xDSL- | Kabel- providers
Budget
Caiway
Canal Digitaal
Delta
KPN
Online.nl
Oxxio
Solcon
T-Mobile
Tele2
Tweak
XS4ALL
Youfone
Ziggo
Kiyoh
Bezoekers waarderen onze website gemiddeld met 9,3 sterren!

Even geduld ajb.

  • CHECK
  • BESPAAR
  • ENJOY

Wij lopen nu de verschillende netwerken voor je langs. Dit kan tot 15 seconden duren.

Wij maken gebruik van cookies