Kennisbank

Veel gestelde vragen

De meest gestelde vragen

Waarom bestellen bij Glasvezel-vergelijken.nl?

+ Veilig bestellen bij de provider zelf

Bij gebruik van www.glasvezel-vergelijken.nl bestel je via ons maar niet bij ons. Het daadwerkelijke bestellen doe je namelijk bij de partij die je ook de diensten gaat leveren; de provider zelf.

Hierdoor hoeven wij als tussenpartij geen persoonlijke gegevens zoals ID-nummer en bankgegevens te hebben. Dat lijkt ons wel zo fijn en veilig.

+ Cashback

Bestel je via ons dan krijg je van ons een Cash Back! van minimaal €15,-. Dit bovenop eventuele akties en cashback bedragen vanuit de provider. Zo ben je dus altijd voordelig uit!

+ Onafhankelijk en transparant

Glasvezel-vergelijken is niet verbonden aan een van de providers die bij ons te vergelijken zijn. Wel hebben wij met de providers waarvan wij uitgebreide informatie tonen en die via ons te bestellen zijn (prijs)afspraken.

Wij vergelijken op, en tonen, de daadwerkelijke maandprijs van een abonnement. Daarbij geven wij evt aktieprijzen aan en verwerken wij deze in de kosten voor het eerste jaar. Op deze manier willen wij dat je een goede keuze kan maken voordat wij je naar de provider doorverwijzen.

Hierbij maakt het ons verder niet uit bij wie je bestelt en zullen daar dan ook niet op sturen.

Wat is Installatie Garantie?

Je kunt bijmeerder providers Internet, Interactieve TV & Vast bellen bestellen met een gratis Doe-het-Zelf pakket, óf met een betaalde monteur. Heb je een Doe-het-Zelf pakket besteld, dan krijg je daar veelal gratis Installatie Garantie bij. In het geval je er dan zelf, en samen met de klantenservice van de provider, toch niet uit komt met het installeren van de diensten in huis, kun je alsnog een afspraak maken met een monteur. Deze komt dan gratis alles aansluiten bij je.

Hoe weet ik of er glasvezel bij mij leverbaar is?

Via de postcode check op onze website kun je eenvoudig achterhalen of er glasvezel op jouw postcode leverbaar is. Vul je postcode in via de check en druk op start. Vervolgens krijg je een overzicht met de leverbare netwerken en pakketten te zien.

Glasvezel en kabel aanwezig
Glasvezel en kabel aanwezig

Bij ons ligt de focus als eerste op glasvezel. Ligt er volgens onze gegevens nog geen glasvezel op het opgegeven adres dan krijg je een helaas melding en de mogelijkheid om je op te geven voor onze glasvezel Alert. Wij brengen je dan op de hoogte zodra er volgens onze systemen glasvezel leverbaar wordt op jouw adres.

Geen glasvezel? Niet getreurd, gebruik onze Glasvezel Alert.
Geen glasvezel? Niet getreurd, gebruik onze Glasvezel Alert.

Er komt/ligt bij mij wel glasvezel maar ik kan dit bij jullie nog niet vergelijken

Op onze site vergelijken wij meerdere glasvezelnetwerken en providers. Het kan echter zijn dat wij aangeven dat er geen glasvezel mogelijk is op jouw postcode. In dat geval kan het zijn dat jouw postcode bij ons nog niet bekend is vanuit het netwerk of dat de providers nog niet hebben aangegeven dat ze actief zijn op jouw postcode.

Zoals gezegd vergelijke wij meerder netwerken en providers, maar (helaas) nog niet alle aangezien wij niet met alle providers en netwerken een samenwerking hebben.

Mis je nog een provider of netwerk? Laat het ons en hun weten zodat we kunnen kijken of ook hun aanbod bij ons getoond kan worden.

Kan ik bij het overstappen mijn huidige e-mailadres behouden?

Indien je reeds klant bent bij de provider waar je de nieuwe dienst aan wil vragen, maar alleen verandert van medium (bv. DSL naar glasvezel of andersom) dan kan je je huidige e-mailadres meenemen.

Verander je echter van provider dan kan je je huidige e-mailadres alleen behouden als je huidige/oude provider een “e-mail only” pakket aanbiedt. Je betaalt hiervoor dan een X bedrag per maand aan uw huidige/oude provider. Er is helaas maar een enkele provider die een e-mail only account aanbiedt: KPN.

Stap je echter over van KPN naar Solcon, neemt Solcon deze kosten op zich. XS4ALL betaalt deze kosten het eerste jaar.

Maakt u gebruik van Gmail, hotmail of bijvoorbeeld Yahoo e-mailadres is het uiteraard geen probleem om deze mee te nemen.

Nog een extra optie om een eigen domeinnaam te nemen met een bijbehorende e-mailbox. De kosten hiervan zijn normaalgesproken lager dan de e-mail only optie van KPN en leuke Extra voordelen hierbij kunnen zijn dat je ieder gezinslid een eigen adres kan geven met dezelfde domeinnaam en dat je bv vakantieverhalen of een persoonlijk of familie blog kan maken (Dit is overigens niet nodig ;-)).

Bekijk bv de mogelijkheden van One.com.

Hoe kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Wanneer je je glasvezel bestelling succesvol hebt afgerond ontvang je in de meeste gevallen binnen 10 werkdagen een bevestiging per e-mail of telefoon van de gekozen provider (per provider verschillend). Zodra je deze bevestiging hebt gehad kun je de status opvragen bij de betreffende provider of in jouw klanten login(wanneer aanwezig) die je van jouw provider hebt gekregen.

Zijn er extra kosten als ik een bestelling via glasvezel-vergelijken.nl plaats?

Onze dienst is geheel gratis en er worden bij een bestelling van een abonnement via glasvezel-vergelijken.nl geen extra kosten in rekening gebracht. Niet door ons of door de provider waarvan je de dienst afneemt. Sterker nog, wij hebben vaak leuke acties (zoals de cashback aktie) waar je aan kunt deelnemen wanneer je via onze website bestelt en zo kan het soms juist een voordeel opleveren.

Daarbij bestel je via ons altijd direct bij de provider zelf. Geen extra partij waar je je gegevens moet achterlaten.

Het enige dat wij voor het gebruik van onze site aan je willen vragen is om de cookies te accepteren. Wij krijgen betaald door de providers per abonnement dat via onze site is aangedragen. Dit werkt nu eenmaal via cookies. Zonder cookies dus voor ons geen boterham...

Hoe kan ik een bestelling annuleren?

De provider neemt na het plaatsen van een bestelling contact met je op.De provider zal bij een bevestiging van een aanvraag altijd aangeven hoe je deze aanvraag kan annuleren.

Wacht het contactmoment/ de bevestiging met de provider eerst even af. Wanneer je voor dit contactmoment zelf belt, mailt of via een andere manier contact opneemt met de provider is de kans aanwezig dat je order nog niet geheel is verwerkt. In dit geval krijg je vaak de melding dat je order niet bekend is, terwijl dit wel zo is.

Let op! Bij bestellingen via het internet is de Wet Koop op Afstand van kracht, deze wet geeft je recht op ontbinding van de koop binnen 14 dagen (na bevestiging van de provider). Doe je dit niet, dan ga je bij de meeste providers een abonnement voor een jaar aan, binnen deze periode kun je jouw abonnement niet annuleren.

Ik ga verhuizen. hoe kom ik er achter of mijn nieuwe woning ook glasvezel heeft?

De meest eenvoudige manier is om je bij ons de postcodecheck te doen. Vul je postcode en huisnummer in en druk op de knop. Als er glasvezel aanwezig is zullen wij dat op onderstaande manier aangeven.

Aanwezigheid, van glasvezel kabel, DSL en 4G voor Thuis.
Aanwezigheid, van glasvezel kabel, DSL en 4G voor Thuis.

Tevens zullen wij dan standaard deze pakketten als eerste tonen.

Vergelijk. Kies. Bespaar.

Ik ga verhuizen, maar heb momenteel nog wel een glasvezelabonnement. Wat moet ik nu doen?

Je kunt contact opnemen met de provider bij wie je het abonnement hebt afgesloten. De contactgegevens zijn te vinden op de factuur.

Veelal kun je in je eigen provider omgeving een verhuizing doorgeven. Indien je huidige pakket ook op je nieuwe adres leverbaar is loopt je huidige abonnement gewoon door.

Mocht hetzelfde pakket op je nieuwe adres niet beschikbaar zijn dan ben je in principe vrij om een ander pakket of zelfs provider te kiezen.

Een verhuizing is daarom een uitgelezen kans om te kijken of er geen ander of zelfs beter aanbod voor jou leverbaar is en om over te stappen op een andere provider of pakket.

Welke providers bieden overstapservice aan?

Vroeger was het zeker voor de glasvezel internet markt niet vanzelfsprekend dat er een overstapservice werd aangeboden door een provider. Tegenwoordig zijn de processen echter allemaal een stuk beter op elkaar afgestemd waardoor dit voor en door de meeste providers wel geregeld is.

Doe een postcodecheck en kijk bij de aspecten van het pakket dat je bevalt of ook die provider een overstapservice heeft.

Wat is de contractsduur en opzegtermijn van mijn glasvezel abonnement?

Standaard is de contractsduur van een glasvezel internet abonnement meestal één jaar (12 maanden). Daarbij wordt er uitgegaan van een opzegtermijn van één maand.

KPN heeft daarbij als mogelijkheid om, tegen een iets hogere maandvergoeding, een contractstermijn van één maand te nemen. Evt handig voor een tussenperiode?.

Daarnaast hebben Online.nl en Budget pakketten die een twee jarige contractsduur hebben.

Vergelijk. Kies. Bespaar.

Wat is 4 play of compleet?

Bij een alles-in-1, triple of 3-play pakket levert een provider internet, tv en bellen diensten in één abonnement. Bij 4 play is dat nog een dienst er bij.

In eerste instantie ging het hier om mobiele telefonie aangezien de meeste internetproviders ook en eigen mobiele netwerk en producten hadden. Als je al deze diensten bij dezelfde provider afneemt noemen providers dat ook wel "COMPLEET".

Tegenwoordig zijn er echter ook een aantal providers die energie producten leveren. k

Hier stellen de providers vaak ook extra kortingen tegenover. Zeker gezien het gevoel / de gedachte dat een klant minder snel over zal stappen als ze meer diensten afnemen bij dezelfde provider. Met extra kortingen willen ze dus een soort gouden handboeien creëren.

Uiteraard kan het handig zijn om bij overstappen te kijken naar een evt extra "compleetvoordeel". Maar dit hoeft dan uiteraard niet

vergelijk bij ons deze Glasvezel- | xDSL- | Kabel- providers
Budget
Caiway
Canal Digitaal
Delta
KPN
Online.nl
Oxxio
Solcon
T-Mobile
Tele2
Tweak
XS4ALL
Youfone
Ziggo
Kiyoh
Bezoekers waarderen onze website gemiddeld met 9,3 sterren!

Even geduld ajb.

  • CHECK
  • BESPAAR
  • ENJOY

Wij lopen nu de verschillende netwerken voor je langs. Dit kan tot 15 seconden duren.

Wij maken gebruik van cookies