Er lijkt een overeenstemming bereikt te zijn tussen de grootste internetaanbieders van tripleplay pakketten, KPN, UPC, Ziggo, Tele2, Vodafone, XS4All, Online en Telfort (incl. Lijbrandt en XMS), over een nieuwe procedure voor de overstapservice.
Met de overstapservice bieden internetproviders aan om het contract met de oude provider op te zeggen voor de consument en zo het overstappen makkelijker en soepeler te laten verlopen. Vooral het opzeggen van (analoge) tv gaf hierbij problemen.
Afsgesproken met het ministerie van Economische Zaken is dat vanaf januari 2014 de diensten tv en mobiele telefonie toegevoegd worden aan de afspraken die al golden voor de overstapservice voor internet en telefonie sinds 2008.
Volgens de nieuwe afspraken mag de nieuwe provider met het 'oude' klantnummer van de consument de diensten opzeggen bij de oude provider. De consument heeft mbt het abonnement bij de nieuwe provider een wettelijke annuleringsperiode. Gedurende deze periode mag er nu een 'nieuw' aanbod gedaan worden door de oude provider en hiermee evt de overstap annuleren.
bron: Telecom Paper