In het vierde kwartaal van 2014 had 59 procent van de Nederlanders een abonnement op triple play (vast breedband, tv, vaste telefonie). Anderhalf jaar geleden gold dat nog voor de helft van de Nederlandse bevolking.
Eén op de twaalf triple play klanten in het onderzoek had tevens een mobiel abonnement bij provider. Meer dan de helft van de triple play-klanten (57%) heeft een abonnement afgesloten bij Ziggo of UPC. Na de fusie tussen de kabelaars bedient Ziggo het merendeel van deze klanten met uitzondering van klanten in Zeeland, Flevoland en Gelderland. Na Ziggo is KPN de tweede leverancier van triple play-diensten met een marktaandeel van 21 procent.
Winst voor Telfort
Hoewel UPC en Ziggo de markt leiden, verloren zij het afgelopen jaar wel marktaandeel. KPN, en ook Telfort, verstevigden hun positie juist. De afgelopen twaalf maanden wisselde acht procent van de Nederlanders van provider waarvan vooral Telfort profiteerde.
Het gros van de triple play-klanten (79%) zou niks willen veranderen aan zijn huidige pakket. Vijf procent denkt er wel over na vaste telefonie te laten vallen terwijl vier procent oren heeft naar nieuwe tv-kanalen zoals HBO en FOX Sports. Smart tv's waren in de laatste drie maanden van 2014 aanwezig in een derde van alle Nederlandse huishoudens met triple play.
Ook benieuwd naar een Alles-in-een pakket? Doe de internet postcodecheck en kijk wat er voor u mogelijk is!